Oglašavanje - Story Factory

Oglašavanje

Plaćeno oglašavanje može doneti odlične rezultate za malo uloženih sredstava. A može biti i skupo i neefikasno. Sve zavisi od toga koliko dobro se poznaju alati za oglašavanje, koliko je dobar sadržaj i koliko dobro je targetirana ciljna grupa.

  • Detaljno analiziramo i definišemo vaše ciljne grupe
  • Biramo najoptimalniji medij u zavisnosti od ciljne grupe i poruke koju želite da prenesete (Google pretraživač, sajtovi koje posećuje vaša ciljna grupa, Facebook, Instagram, Youtube, LinkedIn, itd.)
  • Biramo najbolji tip kampanje u zavisnosti od cilja koji želite da postignete (veća poseta sajta, veći broj prodaja, promocija objavljenog sadržaja, povećanje broja pratilaca na društvenim mrežama, itd.)
  • Kreiramo plaćene oglase
  • Pratimo i analiziramo ostvarene rezultate i kreiramo izveštaje i preporuke za naredni period

Oglašavanje na Facebook-u i Instagram-u nam omogućava da brzo i lako dođemo do ljudi koji predstavljaju vašu ciljnu grupu, da ih zainteresujemo vašom pričom i zanimljivim sadržajem i da steknemo njihovo poverenje.

Facebook pruža mogućnost da vašu ciljnu grupu targetiramo na osnovu lokacije i demografskih podataka, ponašanja i interesa, e-mail adresa i brojeva telefona ili na osnovu sličnosti sa vašom postojećom publikom. Takođe, možemo i da targetiramo ljude koji su posetili vaš sajt.

Za Facebook i Instagram oglašavanje treba da se odlučite ukoliko želite da ostvarite:

  • Veću prepoznatljivost vašeg brenda
  • Veću posetu sajta
  • Bolje reakcije publike na objavljeni sadržaj
  • Veći broj pregleda video snimaka
  • Veći broj instalacija aplikacije
  • Veći broj konverzija (kupovine proizvoda, pretplate na uslugu, popunjenih kontakt formi, i sl.)

LinkedIn predstavlja najveću svetsku društvenu mrežu profesionalnog karaktera i najefektniju platformu za  stvaranje B2B kontakata. Ova mreža nudi fantastične mogućnosti targetiranja:

  • Targetiranje prema nazivu kompanije, industriji, nazivu pozicije u firmi, funkciji, oblasti studija, nazivu diplome, profesionalnim veštinama, članstvu u grupama, itd.
  • Targetiranje posetioca sajta
  • Targetiranje putem lista sa nazivima kompanija ili kontakt informacijama ciljne grupe.

Na LinkedIn-u postoji nekoliko tipova reklama koje za vas možemo da kreiramo:

  • Promovisani sadržaj – Objavljeni sadržaj na vašoj stranici možemo da promovišemo i time postignemo veću prepoznatljivost vašeg brenda i veći broj kontakata sa ljudima koji mogu biti značajni za vaš posao
  • Promovisani InMail – Precizno targetiranoj publici, možemo da pošaljemo personalizovanu poruku putem LinkedIn Messenger-a. Ove poruke se šalju samo kada je vaša targetirana publika aktivna na LinkedIn-u, što doprinosi efikasnosti kampanje.
  • Tekstualne reklame – Koristeći tekstualne reklame možemo da targetiranoj grupi profesionalaca, koja je značajna za vaš posao, prenesemo vašu poruku i na taj način ostvarimo postavljeni cilj (npr. veći broj poseta vašeg sajta).

AdWords je alat za oglašavanje koji koristeći ključne reči, lokaciju, demografske karakteristike i brojne druge opcije omogućava da prikažete oglase pravim ljudima, na prvom mestu u pravo vreme.

AdWords pruža potpunu kontrolu nad budžetom. Vi birate koliko trošite mesečno, po danu i po oglasu. Nema minimuma.

Takođe, AdWords prikazuje koliko ljudi vidi vaše oglase, koji procenat njih klikne da poseti vaš sajt, pa čak i koliko klikne da vas pozovete. Pomoću ovih alata za praćenje možete čak da vidite stvarnu prodaju koju vaš sajt generiše kao direktan rezultat vaših oglasa.

AdWords omogućava da izaberete format oglasa koji vam najviše odgovara – tekstualni oglas, tekstualni oglas sa dodacima (npr. sa brojem telefona), oglas sa slikom, video oglas, itd.

Da bi se ostvario vaš cilj (veća prepoznatljivost brenda, veća poseta sajta, veća online prodaja, itd.) važno je izabrati adekvatan tip kampanje:

  1. Search Network kampanja

Ovaj tip kampanje podrazumeva prikazivanje oglasa odmah ispod ukucanog termina u Google pretraživaču. Vaš oglas će se prikazati onda kada ukucani termin odgovara ključnim rečima vašeg oglasa.

Ova vrsta kampanje je korisna za sve one koji žele da pokažu svoje tekstualne oglase većem broju potencijalnih kupaca kada pretražuju slične proizvode ili usluge.

  1. Display Network kampanja

Ova vrsta kampanje funkcioniše tako što se oglasi prikazuju na veb stranicama ili mobilnim aplikacijama koje imaju sadržaj koji je povezan sa vašim poslom ili interesima vaših kupaca. Preciznim targetiranjem interesa kao i ostalih karakteristika vaše ciljne grupe, vaše reklame mogu da se pojave na različitim sajtovima, portalima, blogovima, You-tube-u, itd.

  1. Search Network kampanja sa opcijom Display opt-in

Kada kreirate ’’Search’’ kampanju, imate opciju da uključite ’’Display opt-in’’. Na ovaj način vaš oglas biće prikazan i u rezultatima pretrage u Google pretraživaču, i na relevantnim mestima Display mreže (na sajtovima koje posećuje vaša ciljna grupa). Na taj način, vaš oglas stiže do vaše ciljne grupe bilo da oni pretražuju slične proizvode ili usluge u Google pretraživaču ili da posećuju sajtove sa sličnim proizvodima ili uslugama.

  1. Video kampanja

Ovaj tip kampanje omogućava da se vaši oglasi pojavljuju na YouTube-u ili na drugim mestima Google Display mreže. Reklame koje ovaj tip kampanje podržava su TrueView in-stream reklame, TrueView video discovery reklame i Bumper reklame.

  1. Shopping kampanja

Pomoću ove vrste kampanje možete prikazati svoje oglase u okviru Google Shopping sajta, pored rezultata pretrage ili na YouTube-u.

Ova vrsta kampanje je korisna za prodavce koji žele da promovišu svoje online dostupne proizvode, da povećavaju saobraćaj na njihovoj veb lokaciji ili lokalnoj prodavnici i brže pronađu potencijalne kupce.

  1. Universal app kampanja

Pomoću ove vrste kampanje možete lako da promovišete svoju aplikaciju, bilo na Search, Display mreži ili YouTube-u. Vaši oglasi i ponude se automatski prilagođavaju tako da ostvarite najviše preuzimanja aplikacije.